2009-12-02

Badrumsdrömmar

Jag har tidigare berättat om hur jag försöker kamuflera mitt trista badrum tills jag har tid och råd att åtgärda ytskikten ordentligt. Detta är mitt bästa nyinköp hittills: tassbadkaret Shangri-La från GAT som står fritt i rummet (bild från DryTrend.com).


Ett annat lyckat köp har varit fönsterfilmen Löv, som jag har haft ett bra tag nu, och hittills inte tröttnat på det eleganta mönstret:

Men mycket mer behövs för att jag skall trivas i badrummet. Detta finns på min julklappslista: ljusen från Michel Design Works, tillverkade av sojavax och levereras i fantastiskt läckra kartonger, som jag inte kan motstå:

På listan står också en Vipp-tunna, för allt det som inte bör spolas ner i toan...
Himlas tjocka, noppiga badrumsmatta Love, liknar den jag köpte på Habitat i Paris för något år sedan. Underbar. Bra att den finns på närmare håll, nu när jag vill köpa en till.


Snart är det också dags för lite större inköp. Min nuvarande tvättmaskin sjunger på sista versen. Kanske blir det till sist en ytsnål, toppmatad Cylinda-maskin som denna, med flera smarta funktioner.


Alicante handfat & underskåp, vägghängt med enkla, raka former och smart förvaring från GAT.... eller kanske Vindön handfat & underskåp, från S. Hilmersson.
Damixas multifunktionella blandare X-change lockar. Smart, enkel formgivning, utan knäppa vinklar som bara är svåra att hålla rena.

Mottalinis prisbelönade kakel liknar inga andra. Frågan är bara - vilket motiv passar mitt badrum bäst? Vad tröttnar man inte på i första taget?



-------------------------------
Snabblänkar till årets inredningsprogram på TV:
Bygglov | Room Service | Simon & Thomas | Sommar med Ernst | Äntligen Hemma