2011-01-28

Designers Guild: interview with Tricia Guild

Swedish interior mag Residence, have an interview with Tricia Guild online. Check it out here (in Swedish...)

Tricia Guild: Jag är involverad i varenda tråd i mina tyger. Antagligen driver jag folk till vansinne, men du måste vara passionerad i det man arbetar med. Läs hela intervjun här.


Tricia Guild är verkligen färgernas drottningen av Mix & Match, och jag måste erkänna att jag är passionerat förtjust i mycket av vad Designers Guild gör. Så när jag skulle skriva min senaste inredningsbok, var det självklart att be att få använda några bilder. Fick blankt nej: man lånar inte ut bilder till andras inredningsböcker. Skam den som ger sig ;-) Jag skrev igen och förklarade varför. Och fick beskedet att jag var välkommen att använda vad jag ville!!! Bra exempel på att man inte bör ge upp efter ett första nej. (Men kanske efter ett andra??? )

Designers Guilds priser gör att många (läs jag) måste ransonera inköpen.... Men om du skall till London, rekommenderar jag ett besök i hennes butiker: gör några inköp, och du har snabbt sparat in flygbiljetten...




-------------------------------
Snabblänkar till årets inredningsprogram på TV:
Bygglov | Room Service | Sommar med Ernst | Äntligen Hemma