2011-01-24

FormEx favoriter

Jag brukar inte åka till formexmässorna - både för att dom ligger fel i tiden, och för att det som visas ju redan är "yesterdays news" ur designsynpunkt. Men det måste vara paradiset för alla prylintresserade.  Skaffar jag mig en webbutik, så ses vi där.

I år var det över 800 utställare! Och man märker i rapporteringen att  det inte varit lätt att se russinen i en sådan kaka. Men Elle interiörs urval gillar jag skarpt:
Underbara lampskärmar i porslin från Wauw Design
Lisa Bengtssons mönster Baronessa i ny färgställning. 
Sandra Isakssons härliga bilder
Handtrycks textila mönster med retro feeling
Korgar från AfroArt 
Johan Carpenters vinnande Luchsia lampa

Mina favoriter, alltså. Men Elle interiör har valt ut ytterligare 23 produkter i sitt bildspel, som är väl värda att kolla närmare här



-------------------------------
Snabblänkar till årets inredningsprogram på TV:
Bygglov | Room Service | Sommar med Ernst | Äntligen Hemma