2011-01-12

Home sweet home: hemma hos Analeena

Yesterday I blogged here about clever and creative ways to store wood for cold winter days. Today I realize I have seen the elegant, circular wall storage before - in my former student's Annaleenas home, which was featured in the Swedish interior mag Sköna Hem this fall. And this month you'll find pictures of her sauna (yes AnnaLeena is of finnish origin) in the mag Allt i Hemmet.

Igår bloggade jag här, om olika smarta sätt att förvara ved. Jag behöver få ordning på den ved jag behöver för att mata köksspisen och öppna spisen i min ateljé. Hade ett svagt minne av att jag sett den runda vägglösningen förut. Jodå - här, hos min elev Annaleena, i det hemma hos reportage som fanns i Sköna hem i höstas. Det är Annaleenas man som byggt den, efter Lundbergs förlaga. Visst är denna ved-cirkel läcker?


Nu kommer även ett reportage från hennes bastu i januarinumret av Allt i Hemmet. Skribenten är densamma som tidigare: Anna med bloggen MyLovelyThings.

Annaleena använde både familjens vardagsrum och den nybyggda bastun, som övningsuppgifter när hon gick min homestagingutbildning våren 2010. Kul att hennes kreativitet fått den uppskattning den förtjänar.


Collage based on pix from My Lovely Things, here and here.