2011-05-28

DIY Decorations - Fixa feststämning på nolltid

Min mamma brukade alltid göra pappersgirlander, när hon ville göra det extra festligt hemma. En passion som jag ärvt. Amerikanarna älskar sina pom-poms, och använder dom ofta för att förhöja feststämningen, inte minst vid bröllop. Men jag tycker dom passar alltid. Överallt. Inomhus. I trädgården. 

Pappers pom-poms är ett billigt och enkelt sätt att förhöja vardagen. Jag gillar särskilt STORA bollar, snabbt tillverkade av veckat silkepapper etc. Allt du behöver är papper, ståltråd och en sax. Idé

Pom-pom bilder PomLove
 Pom-pom bilder från PomLove och Martha Stewart

Girlander av garn är också fina, men tar alldeles för lång tid att göra, för att passa mitt otåliga kynne. Men har du en massa garnrester hemma, är detta ett perfekt projekt i sommar. Så här läckert kan det bli:

Dags att rensa bokhyllorna? Släng inte böckerna! Återanvänd vackra boksidor till pappersgirlander. Bland gärna med färgat papper etc för att skapa variation. Som dessa av Brunch at Saks. Lite pilligt, men när du är klar har du skapat något unikt.
Etsy säljaren Bookity, gör läckra, julgransliknande pappersgirlander av shakespearetexter!

Till sist en pappersgirland av Oncewed. En ljusgirland som också den kräver lite extra pyssel: små lampskärmar av papper, som du trär på julens utebelysning, som nu blir ursnygg ljusslinga till sommarens och höstens trädgårdsfester.
Lycka till med girlandtillverkningen. Särskilt passande pyssel under regniga sommardagar. Som denna....
.................
Check out my other blog Wabi Sabi Style here.
TRANSLATION (well, sort of...)