2011-08-26

Trendspotting: lila i olika nyanser

En av mina personliga favoritfärger är lila. Gärna plommon. Eller lavendel. Eller någon av de andra blå-röd-bruna toner som ryms under benämningen lila. 

Eftersom jag frodas i ljus - dagsljus och glödljus, aktar jag mig för att måla mina väggar alltför mörka. Men jag tar gärna ut svängarna i hallar och sovrum, där man sällan är beroende av bra ljus på samma sätt som i kök, matrum, barnrum, vardagsrum och arbetsrum. 

Vad sägs om denna färgsättning, i ett bohemiskt inrett sovrum? Väggar målade i höstens stora trendfärg plommonlila, och till det en ljusare lila lampskärm (loppisfynd?) och ett guldfärgat sidentäcke med broderier i rött, lila och gräsgrönt. Skulle du måla ett rum i trendigt lila i höst? 

Foto via First Home
.................
Check out my other blog Wabi Sabi Style here.
TRANSLATION (well, sort of...)